söndag 6 juli 2014

2 Juli onsdag Montherme

Idag är det Anders dag. Vi tog powerwalk idag på morgonen alla utom Anders. Det var en trolsk dimma över kanalen när vi gick på morgonen. Men vi kom tillbaka till färdig frukost. Jättehärligt.
Vi startade efter frukost och Anders ropar stopp i maskineriet!! En tamp i vattnet. Efter att ha snurrat ett varv ser vi att det är en förtamp. Pelle hade tvättat vattenlinjen igårkväll och hade förtampen att hålla sig i efter vårat bad. Men vi glömde att ta upp den igår.
44 km idag och 10 slussar och en tunnel på 200 meter med belysning men väldigt smal. Motorbåten som gick före gick mot kanterna ett antal gånger. Bikiniväder för Carina och mig idag.
En del slussar gick vi rätt igenom och en del fick vi vänta på. Första Slussen fick vi vänta där kom en slussvakt farande i en bil för någon hade dragit i den RÖDA pinnen.( det finns en blå och en röd pinne när man slussar och vid problem drar man i den röda pinnen)
Mot slutet av dagen kommer Anders och Carinas medhavda lösgodis fram. Anders äter ett äpple när jag kommer upp med påsen. Men jag har aldrig sett någon kasta ett äpple överbord så kvickt när Anders såg en påse med lösgodis...
Sista Slussen sa Anders till mig, har Pelle lagt i backen? Sen säger han till Carina som håller aktertamken , sluta dra båten bakåt. Carina och jag tittar tillbaka och säger att det där med förtampen klarar vi av. Jag tittar på Anders och ser att han har ändrat färg i ansiktet som han drar i förtampen. Han har  blivit blåare i ansiktet. Så jag går fram och kollar reglaget och backen ligger i.. När Pelle har ändrat reglaget till neutralläge börjar Anders färg i ansiktet bli normalt igen. Sen dröjer det inte länge föraren vi hittat en marina och kan förtöja efter den här dagen.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida