lördag 6 september 2014

6 September lördag Bastia

Egentligen skäms jag när jag säger att man söker skuggan framför solen. Men har man 30 grader ute och är i land är det varmt.
Vi har städat båten och inhandlat en del mat tills våra gäster anländer ikväll.
Pelle hissade upp mig i masten för att dra en flagglina. Men oj vad man känner sig liten där uppe.
Nu när klockan är 20 känns det mycket behagligt ute och nu börjar det skymma här.
Längtar tills imorgon då vi åter ska ut på havet längs kusten. Det svalkar mycket bättre där än i land. I dag har Pelle mätt upp och gjort markeringar på ankarkättingen. Var 5te meter med straps. Får se om det sitter kvar då kättingen passerar ankarspelet.

Fick en utmaning av min Dafne  mitt äldsta barnbarn en nominering att hälla ett spann isvatten över mig. Men det får vänta tills jag kommer hem för vi har ingen is ombord. Är det någon som självmant vill bli nominerad av mig???

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida