fredag 24 oktober 2014

24 Oktober fredag Palermo huvudstaden på Secilien .

Väckarklockan ringde 06.30 idag och jag hade inte sovit hela natten pga för mycket vind även den här natten. Båtens linor slet hit och dit och vinden tjöt. 00.40 var jag på väg att gå upp och läsa men stannade kvar i sängen.
Vinden hade  lagt sig i hamnen men grannbåten som kom in kvällen före hade linor i vattnet så vi kom knappt ut. Men när Pelle startade motorn kl 07.30 tittade 2-3 sömniga killar upppå grannbåten och sänkte deras förtöjningar så vi kunde  komma ut.
Men oj vilka ENORMA vågor det gick och då menar jag verkligen enorma. Det blåste 7-12m/sek och det var 33 sjömil. Vågorna sköljde över båten rejält några gånger så då var det skönt att ha seglarstället på men barfota. Det har varit en tuff segling idag.

Ännu skönare var det att komma i-land och det finns dusch och toalett här men endast EN till både herrar och damer dessutom lång borta i ett skumt laget så jag går inte dit själv när det är mörkt. Toalett har vi ju ombord men att få duscha utan publik ska bli ett himmelrike i morgon bitti. Det känns som det här med dusch har stigit mig åt huvudet .
Vi gick en liten runda ikväll men imorgon gör vI Palermo sen är det städning av båt för min Kim med familj kommer med flyg imorgon kväll och jag längtar dit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida