måndag 3 november 2014

3 November måndag Favignana


Idag har vi bevisat att vi är två pigga pensionärer. Vi skulle gå upp till fästning dit Kim och Hasse  sprang upp.(begriper fortfarande inte var de får sin energi ifrån). 
Vi missade avfarten upp dvs serpentinvägarna, vi fortsatte uppåt åt ett annat håll men utsikten där var enorm. Pelle sa vi var på väg åt fel håll och jag bad honom vänta medan jag gick upp. Men när jag vänder mig om kom han traskande uppför i alla fall. Han ville inte missa något.
På väg ner kom vi till en grind som var stängd där vägen (trodde vi) gick upp till fästningen. Men jag hittade en smal stig som gick över stock och sten, ibland väldigt brant och ibland promenadstig. Konstig väg men vi kom åt rätt håll. Pelle höll på att ge upp flera gånger men jag sa bara lite till och så blev det och till slut kom vi upp.
Men nedfarten tog vi en stenbelagd serpentinväg som vi hade sett belyst kvällen innan. Men var grinden stängd??? Skulle vi behöva gå tillbaka den krångliga stigen? När vi kom ner fannns det ingen grind. Vi hade missat den här serpentinvägen på väg up....
Vi är inblåsta så ingen segling idag eller imorgon eller i  övermorgon. Vi satsar på torsdagssegling.
Vi  sitter med endast fotogenlampan tänd. Pelle fick köra motorn en timma ikväll för batterierna bara pep och pep. Nya batterier på Malta eller tidigare det är en stor fråga nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida