onsdag 15 juli 2015

15 Juli onsdag viken 2 km söder om Fiskado

Väckarklockan ringer innan 6 på morgonen för Linus o Claire ska ut o springa. Tokstollar! Dessutom hade Linus svårt att sova inatt för det var så varmt.

7.30 hörde vi gummibåten komma tillbaka då hade de sprungit över ett berg o ner på andra sidan. Därefter badade de. Pelle o jag sov medan de sprang men vi badade o åt frukost tillsammans. 
Vi har gått 20 sjömil idag o badat på  färden.

Innan vi gick in o lade sig i den här viken behövde vi tanka vatten. Vi hade bara en plats som vi kunde gå in till. Men det var grunt o vi stannade 2 meter innan kajen då vi nästan stod på grund. Pelle sa att det var omöjligt att gå in men min Linus sa vi måste göra ett försök. Linus hoppas i vattnet med en vattenslang o tog sig till en vattenkran på restaurangen. Jag handlade vatten under tiden o sen gick vi in i viken. Linus o Claire snorklade in i grottan som de tyckte var spännande. Men innan vi skulle gå in till Fiskado tyckte jag att båten draggade så vi körde ut o ankrade om.

Väl inne i Byn bjöd Linus o Claire på gin o tinic o det var nog min första drink ute på restaurang men den var god. Vi handlade lite mat o sen bjöd Linus o Claire även denna kvällen på en fantastisk middag med färsk fisk  o en supergod sallad till. Tänk att slippa laga mat är en lyxtillvaro.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida