onsdag 19 augusti 2015

19 Augusti onsdag Katakolon

Oj, natten till idag har vi gungat. Det blev inte många timmars sömn. Det blåste ganska mycket ute o vi rullade hit o dit. Tur man kan ligga på magen. Att ligga på sidan fungerade inte alls. Hur många gånger vi var vakna vet jag inte.

Men solen sken när vi vaknade o vinden hade lagt sig. 40 sjömil idag med mycket snurrevindar. Man hissar segel, tar in segel o hissar segel igen. Man har en del att göra när man har sin timmes vakt.
Men jag fick ett roligt mail av Kaj idag där han sa att det går att segla i motvind o det heter att kryssa o jag skulle be Pelle slå upp stagvändnimg  o bidevind . Men lille Kaj, vi är nog lite lata tror jag. Har hört att seglar ni med motor o segel heter det att ni Pelleseglar. Det tycker jag är roligt.

Vi kom in i en fin hamn o lade till med aktern mot bryggan. Sen kom det en kille o berättade att han sålde vin o grönsaker o vi fick en liten karta upp tills hans hus. Härliga vinklasar hängde vid hans hus som vi fick gå upp minst 50 trappsteg till. Vin o tomater o paprika handlade vi.

Tog också en bild på sopberget i närheten av soptunnorna där vi ska lägga våra sopor. 2 stora färjor passerade precis framför båten idag.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida