måndag 28 juli 2014

27 Juli söndag Verdun

Glömde berätta om den  tjocka feta råtta. När vi powerwalkade igår  på morgonen såg vi en fet råtta som försvann ner i ett dike. Jag var jätteglad att den försvann så jag slapp se hela råttan. Men sen någon timme senare när jag styrde båten såg jag hela råttan och den var stor..
4 slussar och 70 km. 2 av slussarna var enorma 200 m långa. De var oändliga. Det rymdes hur många båtar som helst och när vi bara var 3 båtar i Slussen var platserna enorma. Lätt som en plätt.
Att komma ut på floden Saone kändes annorlunda. Mycket att se, många båtar i rörelse. Vet ej om semestern börjar på måndag men det har varit många ute med sina båtar. Många, många hyrbåtar är det med. De har fendrarna runt hela båten samt gummilistor överallt. Men det kanske behövs. Jag fick hjälpa en hyrbåt att lägga till i en sluss. De försökte kasta lasso om pållarna men misslyckad totalt. Så snabbt upp på stegen för att ta deras tampar. Pelle tyckte de kunde klara sig själva men jag tycker det är roligt att hjälpa till. Nästa gång är det vi som behöver hjälp.
2.50 pengar för att duscha här på den här marinan var dyrt. Men det var ett måste, tänk på det när ni står hemma i duschen att det är en lyxvara. Vi har duschat på akter däck så många dagar nu så kosta vad det kosta ville.
Det är en mycket gammal stad det här med mång hus från kriget. Det är ingen vacker stadskärna.
Vi har haft det varmt idag bikiniväder och ibland fick man söka skugga.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida