måndag 28 juli 2014

28 Juli Macon

Regn, regn nästan hela dagen. Regnkläder och sydväst vad det som gällde idag. Dessemellan kunde man gå ner och dricka te och läsa bok: no och jag heter den, vet ej vem jag har fått den här boken av, men den var bra och tänkvärd. Hade jag varit riktigt klok hade jag skrivit namn i böckerna som jag får av mina vänner men så klok var jag inte tyvärr.
Idag fick jag ett mycket fint erbjudande av Pelle. Han frågade om jag ville ha en slappardag kunde han styra hela dagen så var det min tur en annan dag. Det lät mycket frestande men jag avböjde för att styra en hel dag kändes inte bra  för mig. Så det var bara  på med kläder och ut i regnet och göra sin plikt på sin timma.
Vi ligger i en mycket fin Marina. Dusch o toaletter som är öppna hela dygnet är vi inte vana vid. 
När vi kom i land slutade det att regna så vi plockade fram våra cyklar för att handla mat. Vi hann precis avsluta måltiden innan regnet kom tillbaka 
1 slussa och 80 km idag. Allt går mycket fortare när man slipper slussa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida