söndag 6 juli 2014

3 Juli torsdag Chemery -sur-Bar


Vi har kommit till kanal Canal des Ardennes och gått igenom 11 slussar och en tunnel som var 200 meter. Vi har gått 50 km idag.
Carina och jag var med i första Slussen sen cyklade vi 17 km men vi fick hjälpa killarna i slussarna med tampar. 4:e Slussen hoppade vi ombord men vi hade varit förbi ett kondis och köpt en fantastisk sockerbulle som vi hann äta upp innan killarna kom med båten till Slussen.
Nästa sluss var i 90 grader där vi gick i med rodret där Pelle hade för bråttom. Han har fortfarande inte lärt sig att ta det lugnt alltid.
Anders trillad i en sluss där blodvite uppstod. Han skulle kasta lasso om en pållare och föll ihop på däck över relingen. Hela fördäcket var rött som fick tvättas rent.
Normalt klättrar jag upp för en stege och lägger om för och aktertamp sen kämpar resten av besättningen nere på båten medan jag står och tittar på.
Katastrof !!!!!!! Efter middagen tog Pelle min sista chokladbit ( jag tar bara små bitar och njuter medan Pelle slukar dem) han lovade i vittnes närvaro att ALDRIG äta choklad på båten mer.
 28 grader i vattnet och alla utom Anders badade men eftersom han var skadad i benet med flera öppna sår fick han inte bada. Annars hade han lovat bada när vattentemperaturen var 25 grader.
Har han tur  eller som slipper bada????
Idag har varit den varmaste dagen och vi fick sätta upp solskydd i sittbrunnen mot solen.
I en av slussarna hade Pelle  aktertampen och fick slita hårt men upptäckte efter en tid att reglaget till motorn var i framläge.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida