lördag 23 augusti 2014

23 Augusti lördag San Remo

Idag när vi powerwalkade gick vi längs stranden. Vi gick in i Italien landvägen
Vi lämnade Menton på förmiddagen och hade fin segelvind hit. Men när jag tog över mitt pass blåste det rejält och vi fick reva storseglet. Men efter15 min var det dags att rulla ut storen igen. Höga vågor och mycket vind gjorde att jag hade svårt att hålla båten.
Vi kom in till hamnen och fick plats här vid 15- tiden.  Men vi hade lite besvärligt att få båten på plats. Vi ligger ungefär i 45 graders vinkel i en hörna. Det gick inte att ligga längs kajen pga hur den såg ut nere under vattenytan. Men skam den som ger sig. Nu ligger vi bra.
Vi ligger i en kommunal hamn där vi ligger gratis de 3 första nätterna.
 San Remo är en stor fiskekort. Många fiskebåtar ligger vid samma kaj som vi ligger.
Vi har ätit vår första pizza sen vi lämnade Lomma. Pizzan här i Italien är lite annorlunda ä n hemma.
För 24 år sen var jag här med min Jens som seglade optimist. Tiden går fort när man har roligt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida