söndag 21 augusti 2016

20 Augusti lördag Bernkastel-Kues

Powerwalk idag på morgonen o vi hittade en telebutik som öppnade kl 09.00 vi återvände till båten o tog en dusch på campingen o sen en frukost med nya baguette. Efter det gick vi till telebutiken för att skaffa simkort till iPaden. Men vi fick komma tillbaka 1-2 timmar senare när kortet skulle aktiveras. Men där emellan fick vi tag på en impello till vår motor. 11.30 först kunde vi lämna hamnen o en holländare som kom blev jätteglad när vi lämnade vår hamnplats.

Första Slussen visste vi inte vilken kanal vi skulle anropa Slussen o det var mitt fel som inte hade varit uppmärksam när jag körde. Men jag hade en vattenskidåkare med följebåt som tog all min uppmärksamhet framför båten. Vi väntade en timma , först på att en prom skulle komma ut från Slussen sen var vi osynliga för slussvakten trots kameraövervakning. Men när jag skickat ett sms till vår danska vän som hade gått tidigare på morgonen o frågade vilken VHF-kanal vi skulle ropa upp Slussen vaknade de o vi kom in o slussade alldeles ensamma.

2 slussar o 47 km har vi hunnit med idag. När vi kom in i hamnen hade Sören fixar en plats åt oss o han stod o tog emot oss.  Det blev middag i våran båt o sen köpte vi en flaska vin från trakten hos hamnfogden här. Innan middagen bytte Pelle impellon men den var hel så det är inte därför motorn blir varm tyvärr .

Kolla första bilden där någon har skrivit bokstäver med vinrankor. Här är så otroligt mycket vinrankor.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida