måndag 25 augusti 2014

25 Augusti måndag Loano

När vi powerwalkade idag på morgonen hade några fiskebåtar kommit in och en dam stod och rensade en svärdfisk. Häftigt!
Vi åt frukost ute till havs idag. Vi startade innan kl 9 och var framme vid 3-tiden. Pelle började att äta medan jag styrde. Pelle, sa jag det är ett Stim med delfiner som simma där ute. ( jag hade bara solglasögon och inga riktiga glasögon på mig) han kom upp och tittade först ut på havet sen på mig . Det är svallvågor från båten före oss sa han. Sen kom han upp igen och sa vågar jag anförtro dig ratten när du ser så dåligt... Men jag fortsatte att styra.
Vi gick för motor först sen kom vinden så vi kunde segla. Naturen häromkring  är mycket fin, ibland känner jag mig alldeles lyrisk.
Pelle ropade upp hamnkontoret när vi kom in i hamnen och frågade om plats och var. Det kom snabbt ut en kille med gummibåt och körde före och visade platsen. Väl framme stod ytterligare 3 killar och hjälpte till att förtöja båten. Det här har vi aldrig varit med om den här servicen. Vi gick förbi hamnkontorete på väg in till stan.  65 pengar (dyrast hittills) och fick var sin drinkbiljett.
Stan var lika dan här som i San Remo smala gränder som är så mysiga att gå i.
När vi kom tillbaka gick vi upp till klubbhuset där vi skulle få vår drink . Det var det mest lyxigaste  klubbhus jag har varit i. Restaurang , bar, swimingpool och solarium. Men inredningen ja allt var väldigt flott. Drinkarna var så stora så jag fick lämna mer än hälften. Tilltugg till drinkarna bestod  av 2 olika sorters små pizzabitar, jordnötter, olika oliver, salta kringlor och salta stavar. Den heter Yatht Club Marina Loano

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida