måndag 4 augusti 2014

4 Augusti måndag Avignon

Vi började dagen med en lugn morgon, tvättade kläder och städade båten. Vi gjorde stan i några timmar men det var 30 grader varmt. Jag jade köpt en sidenklänning hemma innan vi åkte som jag invigde i dag och den var sval. Jag försökte påverka Pelle att skaffa en sidenskjorta men han avböjde direkt.
Vid 6-tiden  i kväll ville jag röra på mig och Pelle ville fortsätta läsa bok. Jag gav mig iväg och plötsligt var jag lost i Avignon. Jag skickade ett sms till Pelle att jag blev lite sen för jag visst inte var jag var. Tänkte mycket  på min Hampus som har mycket bra lokalsinne och som jag skojade med sist vi var ute och körde i Malmö. Att jag skulle ringa honom när jag blev riktigt gammal och inte hittade hem att han skulle komma och hämta mig.
Jag fick fråga mig fram till floden Rhone men blev visad totalt fel riktning av första mannen. Sen nästa man visade att jag fick gå tillbaka  men man ser mycket av stan när man går vilse. Jag tror jag har följt hela stadsmuren runt. Sen får man motion så det är lite positivt att gå vilse. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida