onsdag 6 augusti 2014

6 Augusti onsdag port St Louis Medelhavet

Bada i Medelhavet är inte fel. 23 grader i vattnet och 30 i luften. Lite i varmaste laget om man måste vara på land men det är väl bara till att vänja sig.
Masten är fixad med alla grejer på. Imorgon kl 10 lyfts masten på. Då får vi en helt annan båt plötsligt. Pelle har bytt olja, satt dit lanternan men det elektriska kvarstår.
Jag cyklade in till stan för att fylla på matförrådet. Varje gång jag kommer upp  på cykeln känns det tror jag som korna som kommer ut på grönbete. Det är en fantastisk känsla att få cykla någon mil. När jag cyklade in med bra fart körde jag om en herre men det klarade han inte, plötsligt blev jag omcyklad av cyklisten som lyfte ena armen i vädret och var jättestolt. Men det klarade jag ju inte, eftersom cykling är min specialitet. Jag lade in en extra växel och sa till herrn, no, no sen skrek jagTjoho och cyklade förbi honom. Han kom inte ifatt flér gånger.
Nu kan vi inte ha cyklarna stående på däck längre utan de ska packas ner. Det är fördelen att vara motorbåt att cyklarna står färdiga på däck att bara ta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida