måndag 15 september 2014

15 September måndag Golfo Di Arzachena

Idag seglade vi till en hamn Palau för att shoppa . Vi kom dit kl 10.20 men det var en ung hamnkapten som skulle visa sin makt. Vi sa att vi bara behövde stanna en timme. Men han svarade kom tillbaka kl 11. Det låg 4-5 utflycktsbåtar där vi skulle få lägga till som skulle försvinna. En stor segelbåt lämnade sin plats och vi tog den men då kom hamnkaptenen snabbt ut med sin gummibåt och vi fick lämna platsen och gå utanför hamnen. Kl 11 var vi välkomna in. 10.45 prövade vi på nytt att gå in i hamnen då de flesta utflycktsbåtarna hade gett sig invägde. Men vi blev även den här gången utkörda. Han bara visade på klockan. Till slut kom han ut och hämtade oss vi fick lägga till och handla mat.
Sedan seglade vi till den här viken med trasigt ankarspel som inte fungerar när ankaret ska ut....
Efter bad tog jag gummibåten in till stranden och gick en lång runda medan Pelle var kvar och läste bok.

Igårkväll när vi spelade yatzy hände något som aldrig kommer att hända igen. Jag fick 2 yatzy på samma omgång. Pelle fick också yatzy och vann.