fredag 19 september 2014

19 September fredag Olbia

Vi hade tänkt powerwalka idag men en reparatör skulle komma kl 09 och titta till vårt ankarspel. Pelle sa att det kunde vara kl 08 också. Killen Pelle hade pratat med kunde ingen engelska. Vid 9.30 gick Pelle till hamnkontoret och bad dem ringa. Jag kommer om högst 30 min svarade vår kille hamnkontortet. Nu är klockan 15.45 och fortfarande ingen kille som har tittat på vårt ankarspel. Italienska hantverkare ska man inte ha att göra med.
Men vi har fått städat båten, packat och snart ska vi ta transfern in till stan.
Idag skulle jag tvätta upp lite för hand med det nya tvättmedlet. Mitt blåa sidennattlinne tappade lite av färgen och jag begrep inte varför. Men när jag luktade på händerna luktade det klorin. Jag tittade igen på tvättmedlet och det var rengöringsmedel istället för tvättmedel .....
Pelle har pratat med tillverkaren av vårt ankarspel och de säger att det måste vara ett produktionsfel så vi får  en ny som väntar på oss när vi kommer hem. Men den ska monteras också men det får bli ett projekt för Pelle när vi kommer tillbaka, stackars Pelle!!!!
Vi var inne i stan och tittade och åt en kulgglass. Dét var en mysig liten stad.
Här är alla husen  vita eller karakottafärgade.

Nu tar vi time out från vår blogg. Vi kommer tillbaka till Olbia 20141005.

Vi önskar er alla fina dagar tills vi hörs igen. Själva längtar vi till våra barn och barnbarn

Många kramar till er alla som läser den här bloggen
Lena och Pelle

Vi lämnar Olbia i dag då det är 30 grader varmt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida