tisdag 7 oktober 2014

5 Oktober Olbia

Det var fantastiskt att få lov att komma hem och träffa nästan alla. Bara att få krama sina barnbarn är värt så mycket. 
Pelle fick träffa sin Molly och alla sina ungar samt sin mamma och syskon. Han åkte upp till Nina efter 3 nätter i Skåne men hann träffa Mattias innan resan till Göteborg. Sen fortsatte Nina, Molly och Pelle till Oslo där Magnus och hans Nina fanns i deras nya radhus.
För mig saknades Jens och hans familj i USA men jag har bokat resa dit så jag får träffa honom 1 Mars. Jag fick följa med Vilda på tennis, gymnastik o blockflöjt. Atle såg jag när han simmade, spelade innebandy o fotboll. Hampus såg jag när han röjde i trädgården med sina kompisar för att senare bygga en ramp för crosscykling men jag fick även se honom spela en basketmatch. Dafne som har flyttat till Kinna för att gå basketgymnasium fick jag träffa och se hennes första lägenhet som var tipp topp.
Sen hade jag bonus som fick träffa så många av mina vänner och även ett litet besök på jobbet för att träffa mina saknade kollegor. Tyvärr hann jag inte träffa alla mina vänner men de flesta och det ger mig så  mycket energi tillbaka . Där känner jag mig lyckligt lottad som har alla mina fina vänner.
Hos Linus och Claire kunde jag hjälpa till med att stapla ved och plocka bort spik ur plankor. Jag hann med att besöka min syster och fick även träffa två av hennes ungar. Vi lagade kroppkakor en dag. Jättegoda.
Men tisdagen 23 september fick jag cykla och cyklade 4.5 mil för att besöka vänner. Att cykla kändes himmelskt!!
Tiden går fort och det var dags att återvända till vår båt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida