lördag 22 november 2014

22 November lördag Licata

Efter morgondoppet och frukost begav vi oss in i hamnen och blev väl mottagna . Pelle blev bjuden på kaffe på hamnkontoret (te fanna inget). Eftersom vi är med i kryssarklubben fick vi 15% på hamnavgiften.
Vi gick in till stan där vi var tvugna att tanka pengar på vårt simkorttill iPaden för att ha internettuppkoppling . Vi sökte efter en TIM-affär ( Ett av Italiens telecombolag). Vi blev visade än hit och än dit när vi frågade oss fram men vi hann se mycket på vägen dit.
Vi såg en svensk flagga på en båt som låg på en annan brygga och vi gick dit och blev bjudna på kaffe och te. De skulle bo här hela vinten tillsammans med ungefär 20 andra båtar som övervintrar här . Vi har aldrig sett så många som bor i sina båtar som här de två senaste månaderna. Men det visade sig att de gör mycket gemensamt de som bor här. Många olika nationaliteter finns här så det är verkligen en internationell hamn. 

Glömde berätta Att hamnkontoret hade ett bibliotek men många böcker därav många svenska böcker som man kunde byta. Jag har bytt bort 10 gamla lästa böcker och fått 10 nya böcker som jag ser fram mot att läsa. När jag berättade för våra svenska vänner att jag hade bytt böcker fick jag ytterligare 6 böcker till. Vilken lyckodag för mig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida