lördag 14 mars 2015

14 Mars Sliema Malta

Efter att ha varit hemma och träffar alla barn och barnbarn och alla våra fina vänner kändes det ganska skönt att återvända till våran båt. Men oj vad roligt det var att komma hem och träffa alla. Det är den här resans baksida att man inte fått träffa sina barnbarn och alla vänner. Men det kändes desto roligare att få rå om dem när vi var hemma.
När jag var i USA hade Jens 1 meter snö och här var det 19 grader varmt idag. Tala om kontraster.
Tyvärr har mitt bagage inte kommit ännu. Sista tiden har jag packat o packat om så jag har inte 100% koll vad väskan innehöll . Men jag hade fått en hårddisk av Jens med många inspelade filmer o nya fina kläder av Kim som jag så gärna vill ha. Allt annat är bara döda ting. Jo chokladen o alla mina fröer till mitt matbröd. Men det är också bara döda ting.  Men jag hoppas fortfarande att få tillbaka mitt bagage.
Igår höll Pelle på med båten medan jag fixade andra saker tex  simkort. Jag gick 1,5 mil igår ( jag hade kunnat ta bussen men det kändes så skönt att få röra på sig ). 

Vill bara meddela att vi inte hade några oinbjudna gäster ombord när vi kom tillbaka. Tjoho för det !

Imorgon blir det vaxning o andra saker att fixa på båten. Tur att Pelle tycker om allt vad båtfix heter. På tisdag får vi hjälp med vårt roder från marinan. Det var något glapp i rodret.

Tänker inte skriva varje dag nu när vi ligger på land och håller på med båten. Tur att det är andra saker som också måste fixas!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida