onsdag 10 december 2014

10 December onsdag Sliema

Sitter i båten med värmare och element på. Ute regnat det och åskat om vartannat. Ett riktigt skitvädet samtidigt som det blåser 20m/sek i byarna. Det känns som båten står stadigt men ibland vibrerar den och då kommer min rädsla fram.
Pelle ligger på soffan och är inte riktigt frisk. Men han har valt rätt dag att vara sjuk på.
Det här är en stor läsadag. Det är tur man har sina böcker. Än en gång TACK alla som har delat med sig av sina böcker hemifrån. De är guld värda för mig och även Pelle har börjat läsa böckerna.

När vi beställde biljetter för att komma in på Art museum kostade det 300/man men vi som är pensionärer behövde bara betala 150/man så ibl and är dét bra att vara pensionär.

Har glömt att berätta en annan episod. Vi var ute och gick och gick förbi en affär som säger Orogold. En man stod vid dörren och undrade om jag använde antirynkkräm. Jag tror inte på sånt svarade jag och blev hänvisad en stol inne i butiken. Han gav mig olika krämer runt ögat och man kunde se viss skillnad . Även Pelle blev behandlad runt ena ögat för  att dölja hans rynkor kring ögat. Det här tyckte jag var roligt att se hur han blev sminkad.  
Men det mest fantastiska var när han provade någon kräm på min hand och stället frågan till mig. är du sjuksköterska? Gissaom jag blev snopen och frågade genast tillbaka hur kan kunde gissa så rätt. Jo, jag hade så tunnt  skinn på händerna och det berodde på att som sjuksköterska tvättar man händerna många gånger per dag. Det stämmer verkligen men man smörjer sina händer med.

Om 3 dagar flyger vi hem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida