lördag 28 mars 2015

28 Mars lördag Crotone

Ny dag idag o nya äventyr ( eller olycka) .
Vi skule  lägga ner de tvättade sängkläderna under dynerna här i salongen o råkade stöta till en vinflaska som vi hade liggande bakom sittkuddarna. Vinflaskan gick sönder så vi fick vin ner under kojerna. Massa toarullar tog det mesta o de nytvättade sängkläderna. Det bästa med det hela var att dammsugaren badade i vin så den åkte fram o vi fick dammsugit båten. Nu har vi en välstädad båt. Tyvärr blåser det för mycket för att kunna hänga ut påslakan på tork. Men det kommer en dag imorgon med.
Här blåser det halv storm så vi lämnat inte det här stället förrän på måndag. Men det är ganska skönt att ta det lugnt också som att läsa bok. Oj, jag måste berätta något. Häromdagen skulle Pelle börja på en ny bok och jag rekommenderade 3 olika böcker. Men jag undrade vilken han skulle välja ,men när han var på väg upp i sittbrunnen sa han " du vet väl vilken jag väljer, den tunnaste". Men han tycker den är bra o det är ju huvudsaken. Själv hade jag valt den tjockaste. Jag känner mig tom när boken jag läser är slut.
Vi hittar nya ställen hela tiden där vattnet har trängt in. Kylskåpet, ugnen, våra grytor var fulla med vatten. Men nu hoppas jag vi har hittat alla ställen men man vet aldrig. Imorgon är en ny dag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida