söndag 29 mars 2015

29 Mars söndag Crotona

Fortfarande kvar här i Crotona. Men bara den här natten också. Imorgon blir det ingen blogg för vi ska nattsegla igen tillsammans med våra vänner från Stockholm.

Idag har vi haft båtfix. Pelle försökte byta ett filter som vi hade köpt men när han väl  fick av det gamla passade inte det nya. Så han fick sätta tillbaka det gamla. Man har inte tur alla gånger. Sen  har han cyklat till en mack med vår släpkärra o två dunkar för att fylla på vårt förråd av diesel. Det blev 4 cykelrundor för honom. Själv var jag o handlade. Sen satte jag upp vår lagade sprayhood på plats o gjort lite annat. Pelle skruvade isär delen till autopiloten o upptäckte att hjulen till remmen hade gått sönder. Men konstigt nog fungerar autopiloten ändå o det tacka  vi för.
Men vår akterlanterna lade av när vi hade vårt stora äventyr o den lyckades inte Pelle laga idag men fortsättning följer imorgon.

Ikväll har vi haft middagsgäster, våra vänner från Stockholm o det blev en mycket trevlig kväll. Det blir lite omväxling med gäster ombord.

Måste bara berätta vilken fin komplimang jag fick av min son Kaj idag. " du är snart mesta seglaren i familjen o det är inte så dåligt när du nu är  en Kulstad". Fast ibland känner jag mig liten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida