torsdag 28 juli 2016

28 Juli Port St-Louis

Oj, idag har det varit en tuff dag igen. Flytväst o säkerhetslinor på. Det skulle blåsa 10m/sek Men första halvan av 25 Sjömil var det mycket byigt. Det blåste mellan 8-15 m/sek.
Vi såg helikopter som ( tror vi) tränade med en sjöräddningsbåt o vi kom väldigt nära en färja. Men när det blåste 15 i byarna o vi hade storseglet uppe krängde båten mycket o man var oförberedd så kändes det inte ok. Jag bad Pelle reva seglet men det hände inget förrän jag sa att jag hatar det här. Men med revade segel kändes det mycket bättre.  När vi väl hade rundat udden o hade halva sträckan kvar hade vi vinden rakt emot o storseglet rullades in. Fortfarande 15m/sek konstant men det var ok.

Gissa om det kändes skönt när vi äntligen hade lagt till här. Men nu blev det mycket arbete . Seglen skulle ner o packeteras. Bommen o dirken likaså. Eftersom jag inte kunde hjälpa till med allt gick jag o tvättade 2 maskiner tvätt. Så nu har vi allt rent igen.

Imorgon är det avmastning kl 9.30

Bilderna är från resan idag. Vi såg en fågel på en frigolitplatta o en tvåmastad båt som hade sjunkit men den såg likadan ut för 2 år sen när vi passerade här






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida