söndag 21 augusti 2016

21 Augusti söndag Bernkastel-Kues

Sovmorgon Idag o då menar jag verkligen sovmorgon. Vi sov till 9.10. Kan inte komma ihåg när vi sov så länge sist men det var skönt.

Vi skulle träffa Sören kl 11 för att gå in till stan på vinprovning. Vi kom först till ett ställe där Pelle o jag provade var sitt glas medan Sören provade  5 olika viner o spottade ut dem emellan varje provning. Det var en enorm vinkällare men hur många olika sorter som helst. Lite spännande var det. 

Vi gick in till gamla stan o hamnade på en annan vinprovning. Men här var de lite nonsharlanta i affären men vi smakade alla tre på två olika sorter som vi inte drack upp. Pelle köpte en dyr flaska vin med hem.

Efteråt var det dags för lunch. Vi åt en traditionell tysk lunch med pommes o en speciell korv. Men sen gick vi in på ett kondis o köpte tre olika bakelser som vi skulle dela när vi kom till båten. Sören tog en pytteliten bit så Pelle o jag fick dela på resten.  Men sen var jag bara tvungen att ta min powerwalk medan Pelle var kvar i båten o tankade vatten samt spolade av båten.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida