onsdag 9 juli 2014

9 Juli tisdag Charly

Vi har kommit in på floden Marne och har gått igenom 8 slussar var av några hade flytbryggor, mycket enkelt  med bara en mitttamp. 77 km idag  från 9.15- 18
Regn och regn och endast 13-14 grader varmt, vi är i Frankrike i mitten av Juli  det borde vara varmt.
Man blir ganska kall när man ska.  vara ute och styra eller kan man vara här inne och läsa bok.
Staffan stod och styrde i mitt seglarställ och min sydväst, för regnbyxor behövde man inte ta med sig till Framkrike mitt i Juli trots Anetts tillsägelse hemma. Men han var ganska söt där han stod.
Eftersom slussarna stänger kl 18 kommer vi inte längre och Pelle var tvungen att ha bröd imorgombitti. Så jag  tog min cykel när vi hade lagt till för dagen och finner en jättestor affär 200 m bort. Men det var en affär som hade allt och när jag kom fram visste jag inte om det var matvaror eller typ Bauhaus. Men jag hade tur.
När jag kom tillbaka till båten hade Anette middagen klar o H det var jättegott.
Nu sitter vi i en varm båt med värme och har det ganska bra med kortlek och bok.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida