måndag 11 augusti 2014

11 Augusti måndag La Badine

Jag sitter i lugn och ro och ska fixa min baguett när Pelle skriker, nu jävlar och hoppar upp. Han tyckte att något rörde sig under honom. ( det här med musen är inte alls roligt, varje gång man öppnar dörren till slasken gör man det väldigt försiktigt för jag vill inte se musen).
Vi köpte 2 musfällor idag när affärerna öppnades. En med ost och den andra med chokladkola ( enl Anticimex från jobbet som sa att dumlekola var det bästa att locka till sig råttor och möss)
Men vår fripassagerare är fortfarande vid liv tyvärr. Hoppas på kommande natt.
Vi har i alla fall haft en fin segeldag hit till den här viken. Vi har ankrat upp här tillsammans med många andra båtar.
Autopiloten har gjort det största jobbet idag. Men när man har sin timma vid "rodret" får man verkligen jobba. Dvs kolla alla andra båtar vem går före vem av båtarna. Det är många båtar här ute på havet. Sen har vi de här snabba motorbåtarna men dem får hålla sin egen kurs. Dem bryr jag mig inte om.  Sitter ute i sittbrunnen kl 10 på kvällen och det är fullmåne och alldeles stjärnklart samt myggfritt.
Anders hur går det med sömnen inatt?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida