tisdag 26 augusti 2014

26 Augusti tisdag Genua

Morgonen började bra med powerwalk i ett soligt Loano med dusch efteråt. Pelle såg delfiner vid utloppet till Loano. Allt var frid och fröjd .nästan ingen vind alls. Men sen kom vinden och alla höga vågor. Men är det 400 meter djupt så är vågorna enorma. Man känner sig ganska liten. Det blåste som mest 18m/s och båten rullade hit och dit. Vi hade halva storen uppe för att stabilisera båten lite. När det går så höga vågor klarar inte båtens autopilot att styra. Vi hade flytväst och säkerhetslinor på oss. Pelle fick ta mitt pass på eftermiddagen eftersom han har större erfarenhet av dåligt väder. Strax innan vi kom innanför hamninloppet lade jag ner mina glasögon på navigationsbordet men tyvärr hade de åkt ner  på durken som så många andra saker . Pelle trampade sönder dem när han gick ner men jag hade ett par extra med mig och sen är det ju bara döda ting .
Vi var ganska möra när vi kom i land kl 14.30 då vi intog våran lunch.
Vi har varit inne i stan och sett Triumfbågen och den gamla delen av stan där det var mosaik på gångarna mellan byggnaderna.
När vi gick in på hamnkontoret idag tyckte kvinnan som  tog emot oss att det var vinter så vi fick betala vinterpriset 20 pengar istället för det dubbla.
Sen vi kom fram har det regnat hela tiden men de är första gången sedan vi kom fram till Medelhavet som det regnat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida