måndag 16 mars 2015

16 Mars Sliema Malta

Tjoho! Min väska kom nu kl 20,35 gissa om det känns skönt. 4 dygns försenat men det gör inget för NU är mitt bagage här

Glömde berätta när vi steg på tåget i Malmö till Kastrup var säterna  upptagna där man sitter med sitt bagage. Plötsligt reser sig några ungdomar  upp och erbjuder oss sina platser. Jag försöker säga att jag kan också stå men de säger att de ska av vid nästa hållplats. Det här är första gången för mig någon yngre reser sig upp annars är det alltid jag som reser mig upp för äldre personer. Min första tanke var OJ, nu är jag klassad som gammal när de reser sig upp för att jag ska få sitta eller kan de bero på att vi hade bagage . Vi får aldrig veta svaret. Jag får leva med att man ser gammal ut ......

Igår polerade vi halva båten ovanpå o på babord sidan. Idag har det regnat så vi fick vila våra stackars armar. Men Pelle har bytt impellen o lite annat smått o gott.
Imorgon ska solen skina igen så då får vi använda våra armmuskler igen.
Idag följde Pelle med till Saint Julian där vi la på mer pengar på vårt simkort, men det gjorde jag i fredags o igår kväll var sim-kortet slut. Jag begriper ingenting. Vi tittade på SVT- play i 5 min sen var det slut. Ni som vet drar det så mycket pengar när man tittar på SVT-play???

1 kommentarer:

Klockan 19 mars 2015 kl. 07:25 , Blogger www.swe39.com sa...

Det kostar massor att se på svtplay utomlands Lena.
Drar massor av megabyte.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida