måndag 30 mars 2015

30 Mars Crotone

Det blev ingen nattsegling ikväll för oss. Anledningen till nattseglingen var att vi väntade på ett kvitto på lagningen av sprayhooden. När vi väl fick den på eftermiddagen blåste det 15m/sek i byarna. Så vi beslöt att stanna en natt till.

Den här hamnkaptenen liknar en maffiaboss. Han vill absolut inte prata med mig. Det är bara Pelle som gäller. Men igår fick jag skjuts med honom in till stan. Jag förstår ingenting.........

Pelle har fixat akterlanternan idag o det känns tryggt. Jag har uträttat andra ärende. Det sista jag gjorde på min shoppingrunda var att gå till vår grönsakshandlare för att köpa frukt. Det skulle jag inte gjort själv. Han gav mig en puss på kinden o ville bjuda på kaffe men när jag berättade att jag inte drack kaffe frågade han om han fick bjuda på vin men även nu tackade jag nej. När jag äntligen kom därifrån kändes det skönt. Tänk själv att bli attackerade när man är en gammal kärring, det kändes inte bra. Senare följde Pelle med på en shoppingrunda o vi gick en stor omväg från grönsakshandlaren.

Imorgon ser vi fram mot att få lämna den här hamnen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida