lördag 25 april 2015

25 April lördag Venedig

Idag efter duschen gick jag i mina egna tankar o plötsligt står det 5 getter framför mig på gångstigen. Gissa om jag hoppade högt.
Vi började med att köpa en biljett till en båt som tog oss in till Venedig. Vi ligger på en annan ö. Vilken känsla att komma in dit! Man gick på broar o i smala gränder. Exklusiva affär överallt. Men mycket glaskonst som var väldigt vackra. Men överallt var det olika ansiktsmasker man kunde köpa. Jag tror det härstammar från Fantomen av Opera. Maskarna fanns i många olika utförande. En del mycket tjusiga. Vi gick o gick i många  olika gränder o över många broar.
Men det blev ingen gondol, det kostade €80 för 30 min o det tyckte vi var  för dyrt . Vi åkte båt på de stora kanalerna o det var en fin upplevelse.
Kerstin, vi följde ditt råd med att dricka ett glas vin på Marcusplatsen. Det var mysigt att sitta där o titta på alla människorna.
Det var helgdag idag så tyvärr Göran var postkontoret stängt så dina brev med sjökortet kommer vi inte åt. På måndag lämnar vi Venedig o styr  kosan mot Kroatien .
Här kommer en del bilder från våra upplevelser i Venedig









0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida