söndag 26 april 2015

26 April söndag Venedig

Sista dagen i Italien! Imorgon blir det Kroatien.   Det kan ta någon dag innan vi får köpt ett nytt simkort för Kroatien o vi vet inte vad shoppen heter där de säljer simkort. Men spännande att komma till ett annat land.

Idag har vi pumpat upp gummibåten det tog mer än 30 min att göra det. Men är man pensionär har man tid. Sen tog vi gummibåten in till Venedig på kanalerna. Superhäftigt! Men först körde vi in i en blind kanal o då var det bara att vända tillbaka. Sen kom vi in i en riktig kanal med många taxibåtar. Oj, vad fort de körde o många är de. Vi körde i en lång kanal under många broar o det  var en fantastisk känsla. Men vi vågade inte förvirra oss i de många kanalerna så vi vände o körde mot enkelriktad kanal. Men vi klarade det med. Pelle fick byta shorts o tröja när vi kom tillbaka för han hade blivit blöt.

Idag när jag städade båten räknade jag Pelles skor. 8 st o stövlar. Vi befinner oss på ett begränsat område i en liten båt. Jag hade 2 par o ett par gömda men när min reseväska kom bort var jag tvungen att köpa ett par gympaskor. Så kom inte o säg att vi kvinnor tar med oss mycket onödigt...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida