lördag 23 maj 2015

23 Maj lördag Risan

Idag när vi vaknade hade vi ett stort kryssningsfartyg som låg akter om oss. Vi sov gått när vi inte hörde något inatt.

Powerwalk idag på morgonen ( man får passa på när man ligger i en Marina ). Frukost med nyköpt bröd, vad kan man mer begära ?

7 sjömil idag bara. Nu tar vi det lugnt! Vi passerade två öar som inte fanns med i sjökortet. Undervattenssten stod det . Men öarna var hur synliga som helst. Båda dessa öar har var sin kyrka. På den ena har det också varit ett kloster.

Idag rodde jag in till land medan min Pelle satt o luktade  på blommorna. ( han läste bok).  Det var ganska långt o jag visste att jag hade motvind tillbaka. Pelles avskedsord till mig var, jag sätter på telefonen om det är något så låna en telefon o ring mig. När jag skulle tillbaka gick det lite hit o dit. Pelle sa att jag rodde i sicksack o det stämde nog. Motvind och vågor som gjorde att båten drev. Men jag kom fram o sen blev det ett skönt bad.

Inatt seglar Pelles Mattias o min Kaj i samma race. Fyrtornet Two handed som varar i upp till ca 20 timmar. Naturligtvis håller vi på var sin son. Men resultatet får vi imorgon förmiddag.







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida