lördag 30 juli 2016

30 Juli fredag Avignon

40 km har vi gått idag på 5 timmar med mycket motström. Lägg märke till vi har bytt till km nu när vi är på kanalerna. vi har gjort en sluss på 14m men vi fick nog vänta 30 min innan portarna öppnades. Det var säsongens första riktiga slussning men den gick bra.

Innan vi kom till Slussen hade jag mitt pass o höll mig innanför den prickade leden o det var mer än 3m djupt när det plötsligt sa tjong i båten o hela båten hoppade till. Pelle slog i svanskotan så han har fått ta tabletter mot sveda o värk i eftermiddag. Gissa om jag blev rädd men Pelle sa faktiskt. Det hade kunnat hända mig med. Bra sagt Pelle! En timme senare hände det Pelle men inte så kraftigt som första gången. Sten eller stock vi vet fortfarande inte vad det var. Jag kollade kölsvinet men det var torrt.

Här finns den halva bron som man inte får gå under Pont Saint-Benezet. Men man kan gå uppe på bron o då kostar det pengar. Runt om Avignon finns fortfarande en stor stadsmur o påve palatset.

Bilderna är från dagen












0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida