onsdag 27 augusti 2014

27 Augusti onsdag Genua

Det här var ingen rolig dag . Vi kom iväg sent och Pelle sa åt mig att stänga förpiksluckan. Men jag lät den vara öppen någon cm och det skulle jag inte ha gjort. Det gick fortfarande stora vågor så sjön sköljde över båten och vatten kom in i förpiken. Vi hade lagt vår dator och iPaden där för att de inte skulle trilla ner på durken, iPaden , lapptoppen, sängkläder och dynor blev blöta. Så vi vände och gick tillbaka till Genoa. Pelle sprutade sötvatten på dynorna och vi fick skölja upp våra sängkläder. IPaden fungerar tack vare fodralet men vår dator är heldöd. Inte alls roligt! Jag brukar alltid säga att det är döda ting och det rycker jag väl nu med men jag känner det som mitt fel. Men min Kaj sa något fint till mig idag. Mamma ni är två som seglar båten. Tack min son.
Det blåste ung 7-8 m/s och det gick fortfarande stora vågor så båten stampade på utseglingen. Jag tyckte att vi skulle ha flytvästar på oss och det hade vi  på vägen ut. Men när Pelle hade vänt båten hade  vi vinden i ryggen och hans flytväst åkte av. När jag bad honom ta på den igen så sa han att man kan inte drunkna om man sitter i sittbrunnen. Jag tyckte inte det var acceptabelt att svara så. Vad tycker ni??

Vi skulle tvätta när vi ändå var här. Men det finns inga tvättmöjlifheter i stan eller här i hamnn. Det kändes lite snopet. Hoppas det finns i anda italienska hamnar .

1 kommentarer:

Klockan 27 augusti 2014 kl. 21:59 , Blogger www.swe39.com sa...

Säg åt han att sätta på flytvästen ändå och hälsa från mig argt annars jäklar :/

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida