fredag 20 mars 2015

20 Mars Sliema Malta

.Klockan ringde kl 7 idag för vi skulle sjösätta kl 08.15. Men det kom ingen som skulle hjälpa oss så Pelle gick in på kontoret o frågade. Då hade de glömt men kl 13 skulle vi i sjön. Men vi hade en annan kille ombord som hjälpte oss med splittsning av det endlösa repet till rullrevet av storseglet. Då blev det vi som fick ändra tiden till kl 15

Vi ligger i sjön med båten nu men Oj vad det gungar . Vi får se om vi blir sjösjuka inatt. Det är en konstig känsla att befinna sig i båten som ligger i sjön men härligt.

Man känner sig som lite udda som kvinna här på Malta. Jag har sett en annan kvinna hjälpa sin man med båten. Annars kommer de mycket snyggt klädda o mycket höga klackar på skorna när de besöker sina män vid båten.

En annan konstig upplevelse idag. Jag gick in på toaletten för kvinnor och såg en man inne på toaletten som stängde dörren efter sig när jag kom in. Det finns tre toaletter men endast en toalett med ring på. Naturligtvis tog han den med ring o stod upp o kissade för jag satt på den andra o skorna var felvända för att sitta o kissa. Men jag är utlänning och det vat en svart man som jobbade på varvet så jag kom mig inte för att säga något. Men gick från toaletten o kände mig dum för att jag inte påpekade att toaletten var för kvinnor.

Vi var o besökte en svensk affär igår o handlade lite sill. Det var två svenska flickor som stod i affären.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida