söndag 24 maj 2015

24 Maj söndag Oblatna Mededa

Sovmorgon med morgondopp. Pelle berättade för mig när jag kom tillbaka från min roddturer igår att det fanns ett berömt mosaikgolv i byn. Då sa jag att jag ville in igen idag. Hör o häpna. Pelle ville följa med. Jag rodde in o Pelle tillbaka. Vi fick betala för att gå in o se några golv från 4-500 år f.kr. Bilder finns.

14 sjömil idag till en fin liten vik som är väldigt skyddad. På vägen hit hade vi en skön segeltur sen bara plötsligt blev det 12 m/ sek o vi fick snabbt ta in genuan. Jag förstår inte hur det bara plötsligt på 0 sek  kan komma massa vind. Men höga berg längs kusten finns det fallvindar säger de som förstår.....
Här i viken finns det nybyggda hus o vägar som väntar på att bli bebodda känns det som.
Tyvärr syns inte husen så bra som är tagen med IPaden 









0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida