lördag 30 augusti 2014

30 Augusti lördag Porto de Pisa

Vi lämnade vår vik vid 8 - tiden och var framme vid  14- tiden. 30 sjömil, vinden rakt emot så det fick bli järngenuan. Mot slutet vred vinden så vi fick hissa segel. När vi hade en halvtimme kvar kom vi överens om att vi måste tvätta håret. Nakna och på akterdäck under gång fick vi tvättat håret först Pelle sen jag. Vi ligger i en nybyggd hamn med massor av platser som är lediga . Vi fick hjälp av en kille som visade var vi fick ligga och en annan kille hjälpte till med förtöjningen. Fin service!
Vi tog bussen in till Pisa där vi gick till tornet. 18 pengar kostade det per person att ta sig upp i tornet. Vi köpte biljetter och fick vänta drygt en timme. Först en kort presentation sen fick vi gå 526 trappsteg upp. Man kände verkligen av att tornet lutade. Jag höll mig i innerkurvan när vi kom ut. Gissa om jag tänkte på mina ungar där jag stod och knappt vågade titta ut. Hur kan jag som är rädd för det här ha fått klättrare till ungar? Jag begriper inget. T o m barnbarn som klättrar...
Men när vi kom ner var jag lite stolt av att ha varit uppe i lutande tornet i Pisa
 
Fortfarande varmt. Middagen är precis avslutad kl 21.20 och Pelle sitte med bar överkropp

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida