måndag 25 maj 2015

25 Maj måndag Plaza Jaz

Inget morgondopp idag, det regnade ute. Långfrukost o jag bakade bröd.

Vi gick 10 sjömil med vinden rakt emot. Som vanligt! Det blåste inte mycket men var kallt. Shorts o seglarjacka på var ok. En del radarkontroller uppe på berget som registrerade vår båt. AIS eller ej de vet var man befinner sig. 

När vi väl ankrat i ännu en  fin vik intog vi våran lunch . Läste lite sen började det krypa i kroppen på mig. Jag sa till Pelle att jag ville ro ibland . Eftersom det skulle regna hela dagen hade vi tagit upp gummibåten på  båten. Men hans kommentar var. Jag följer med, så slipper jag vara orolig för dig. Jag fattar ingenting. Det är en fin badvik vi ankrat vid. I alla fall Pelle rodde in o vi gick längs standen barfota i vattnet. Ganska stenig strand så Pelle föredrog att gå längre upp. Vi åt en glass på stranden o fortsatte åt andra sidan att gå längs stranden. Där var sanden finare o det var lätt att gå. Sen var det dags att ta gummibåten med vågorna rätt in mot stranden. Det var lite roligt, Pelle började ro så vi kom ut sen fortsatte jag. Men Pelle rodde sista biten mot båten. Därefter var det skönt att bada o sen en skön dusch från båten med hårtvättnig.


 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida