onsdag 26 augusti 2015

26 Augusti onsdag Gerolimenas

Väckarklockan ringde kl 07 o jag skulle ha min powerwalk. Pelle stannade kvar i båten för att hjälpa till med grannbåten som skulle ge sig iväg kl 08. Det var ett äldre pedantiskt par fråm Frankrike som hade bett om hjälp dagen innan. Men allt gick bra. 

Jag skulle avsluta min powerwalk hos bagaren med färskt bröd o jag var där kl 08. Men när jag frågade hur dags brödet var färdigt fick jag till svar kl 09. Så jag gick till badstranden o simmade lite för att sen gå o duscha. På vägen till båten träffade jag Pelle som var på väg till kontoret för at betala hamnavgiften. De skulle öppna kl 08.30 men kom ung 08.45. Jag gick tillbaka till mitt bageri o fick besked angående brödet att kl 9.30 var brödet färdigt. Men jag svarade att det skulle vara färdigt kl 09 men fick svar kl 9.15. Jag satte mig utanför bageriet o väntade o 9.15 fick jag det varma brödet som luktade jättegott. Väl tillbaka till båten gav vi oss iväg o åt frukost under gång.

38 sjömil hit idag med stiltje första halva vägen sen kom det lite vind. Men när jag skulle använda ankarspelet var  det fritt fall o hela kättingen bara åkte ut o början på repet. Ingen skön känsla alls. Det gick inte att stoppa. Pelle kom fram o tog tag i repet . Sen har han ändrat från fritt fall så det matar ut i normal takt.

Grekland består av mycket berg. De sista bilderna är tagna från viken vi ligger i






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida