tisdag 30 augusti 2016

30 Augusti tisdag Wittingen Elbe-Seiten-Kanal

110 km o det tog 12 timmar dag. 1 sluss där väntetiden var 1 timma innan v kom in i Slussen. Sen var det nog den jobbigaste Slussen vi har varit med om. Uppåtsluss 15m o inga flytande pållare. Nu börjar man ställa krav. Alltså de här slussvakterna har en sån makt. Vi lade till innan Slussen där vi får ligga men det gick inte utan vi skull över till andra sidan o lägga sig. Men under tiden vi fick vänta kunde jag powerwalka fram o tillbaka många gånger innan det blev vår tur.

Morgon var magisk med dimma över floden 12.5 grader ute på morgonen kl 06.30 då vi gick. Pelle hade som vanligt fixat te o sen åt vi frukost under gång. Trots att det blev 24 grader blåste det o det kändes kallt men det gick att ha shorts men långärmad jacka på sig

Det har varit en hel del pråmar här med. På mitt pass hade jag 7 mötespråmar på 20 min. Det gäller att hålla till kanten o kolla hur djupt det är hela tiden.

Gissa om det kändes skönt att få lägga till ikväll även om det är vid en industrikapacitet vi ligger. Vi försöker köra 30 min var men man är ganska trött när kvällen kommer.






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida