måndag 21 juli 2014

21 Juli måndag Chamouilly

38,9 km och 16 slussar. Det är lite jobbigt man hinner inget annat än slussa. Att ta fram sin bok kan man bara glömma, den ska jag strax njuta av.
Den här kanalen innehåller mycket växter som flyter i ytan och växer med långa revor från botten. Det gör att det sätter sig i propellen och båten börjar vibrera eller orkar inte köra framåt. Pelle får backa båten för att skiten ska lossna frånpropellern 
Idag när jag styrde och Pelle var nere i båten sa jag, sluss i sikte, vaddå 2 cyklister bryr jag mig inte om. Ja, så är det att bli pensionär man hör inte så bra.
Just nu ligger vi vid en ny brygga och en fantastisk häck av vita Hortensia
2 månader precis sen vi gav oss av från Lomma. Tiden går jättefort och vi har haft äran att ha många fina vänner ombord. Just nu känner jag mig väldigt lyckligt lottad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida