tisdag 22 juli 2014

22 Juli tisdag Froncles

18 slussar och 45 km idag från 9-18. Vi försökte med en sluss efter kl 18 men fick ingen reaktion . Därför blev det en naturhamn idag med. Efter nästa sluss finns en Marina och där låg 9 båtar såg vi när vi powerwalkade.
De flesta slussarna har mycket vatten och oftast går båten i vattenlinjen i höjd med slusskanten. Jag hade önskat några cm skillnad mellan slusskanten och vattnet. Sen är de mycket höga. Jag står på rufftaket och balanserar med en förlängd båtshake för att nå om pållarna ovanför mitt huvud. När min Kim kom i tonåren sa hon, mamma varför är jag inte 1.72. Den längden hade passat mig i slussarna.
Vi kom förbi ett militärflygfält idag och det startade minst 20 plan som flög lågt ovanför våra huvud. Men stå djupt nere i en sluss med långtgående flygplan så ekar det något fruktansvärt. Hålla i tampen samtidigt som mn ska hålla för örat är en svår manöver.
Vi hade en slusspojke med oss de första 10 slussarna. Han fick öppna 3 bror för hand åt oss. Som tack för hjälpen i slussarna fick han 10 pengar och han blev glad.
Vi har annamat fraska middagstider. Flera dagar i sträck har middagen serverats vid 20.30. Nu är det jätteskönt i sittbrunnen. Lugnt och stilla, ingen vind vi bara njuter.
Annars har vi haft fleeströjor  nästan hela dagen och lite regnjacka.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida