tisdag 2 juni 2015

1 Juni måndag Ereikoussa Grekland

Vi har kommit till Grekland o ankrat i en vik på den här ön.

Glömde berätta när vi gick från Orikum stannade det en bil o frågade om vi skulle till Marina Orikum. Vi fick åka de sista 10 min som de hade tagit oss att gå. Han berättade att han var polis, men hade ingen uniform eller polisbil. När jag gick själv till Orikum tänkte jag mycket på vad säger jag om det stannar en bil. Men tack o lov fick jag gå hela sträckan själv. Men jag såg vakten gå med en spegel under en bil  för att se om något smugglats ut ur Marinan.

Kl 07.00 begav vi oss iväg från Marinan o Stive från den danska båten stod o vinkade av oss. Frukost under gång. 43 sjömil med sol o liten vind. Vi såg nästan ingen annan båt  på vägen hit. Men när vi kom in i den här viken låg det 7 båtar för ankare o nu ligger det 11 båtar för ankare. Det har vi aldrig varit med om förut.

Vi har flyttat fram klockan 1 timme till Grekisk tid

Bilderna börjar med Albaniens höga berg o avslutar här i Grekland.






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida