måndag 8 juni 2015

8 juni måndag Korfu

I dag har jag tagit det mycket lugnt. Enda ansträngningen var att gå och leta upp tvätteriet i stan. Det tog sin tid och varmt som det var så blev jag ganska så svettig, så vid återkomsten till båten blev det dopp med simtur. SKÖNT i den 24-gradiga vattnet. 
I dag har nästan alla deltagande båtar i helgens kappsegling gett sig av, så det är ganska tomt här.
Vid 5-tiden i eftermiddag kom ett riktigt busväder förbi. Åskan hördes på avstånd, men det blåste, regnade och HAGLADE! Trodde bara att det kunde hagla en svensk sommardag, men ack så fel.
Busvädret varade ca 30 minuter, men jag hade glömt att jag öppnat i akterruffen för vädring.
När jag kom på det var ena dynan där genomblöt, så nu går värmefläkten där för fullt.
Bara hoppas den har torkat till broder Sven och hans Marie kommer på onsdag.
I morrn eftermiddag kommer Lena på en snabbvisit efter överraskningspartyt för Jens.
På onsdag bär det hem till Sverige för att fixa den avbitna tanden och en hel del barnbarnvaktande och skjutsande. 
Här ligger nu havet spegelblankt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida