lördag 29 augusti 2015

29 Augusti lördag Neapolis

Vi är o förblir på samma ställe tills  tisdag om man nu ska tro på väderleken . Jag ger snart upp att titta på den.

Sovmorgon med powerwalk o bad från badstranden. Sen när vi åt frukost kom det Securitas män o sa att vi var tvugna att flytta båten för färjan skulle lägga sig snett o att en långtradare skulle på färjan . Det var inte lätt att flytta på båten för vinden var kraftig o vi drogs in mot kajen. Till slut lyckades vi o lade oss utanpå en annan segelbåt en timma. Vi hann äta upp vår frukost. Sen fick vi tillbaka vår gamla plats vid kajen. Securitas mannen sa att det händer ungefär var 1000 gång en långtradare ska på.

Vi har gått 5 km med en kärra o fyllt våra dunkar med diesel, badat läst böcker o varit inne i byn. Ja, just nu händer det inte så mycket. Vi är o förblir här på samma ställe några dagar till. 

Men Idag lade färjan till på motsatta sidan kajen o mitt framför oss. Ibland blev jag rädd att vi skulle få en bil i sittbrunnen. Men tack o lov slapp vi det.

Oj. Glömde berätta att något förfärligt har hänt idag..... Pelle tog kaffe i min temugg... Vet inte hur många gånger jag diskat den o hoppas den går att drIcka te i imorgon utan kaffesmak.....
Tanten som fiskar o har en handväska hängande på axeln var här på förmiddagen o har kommit tillbaka hit.

Bilderna är tagna när färjan ligger på andra sidan kajem



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida